Pizza

Een korte samenvatting van het telefoongesprek dat ik een paar weken geleden had met een dame van onze lokale New York Pizza:

Ik: “U heeft net twee pizza’s bezorgd, maar hoe kan ik zien welke van de twee een bloemkoolbodem heeft?”

NewY: “Dat kunt u niet zien.”

Ik: “Zetten jullie geen teken op de doos?”

NewY: “Nee, dat doen we nooit. Ze zien er hetzelfde uit. Ze ruiken en ze smaken ook hetzelfde. Wat is het probleem?”

Ik: “Het probleem is, dat mijn vrouw graag een pizza wil met een bloemkoolbodem en ik niet.”

NewY: “Maar ze smaken echt hetzelfde.”

Ik: “Mag ik de leidinggevende even aan de lijn?”

NewY: “Ik ben de leidinggevende.”

Geheel tegen mijn gewoonte, heb ik bij mijn laptop zitten wachten op het mailtje dat tegenwoordig volgt op elke digitale bestelling. Eén ster heb ik ingevuld. Voor straf werd ik doorgelinkt naar een soort online chatgesprek. Hoe of ik het bestelproces vond, of de levertijd in orde was en wat ik van de koerier vond? Allemaal prima, geen klachten. Mijn probleem met de onherkenbare pizzabodem kon ik niet kwijt. Gelukkig werd mij nog de mogelijkheid geboden een mailtje te sturen naar de klantenservice van New York Pizza. Tien dagen later krijg ik antwoord: Omdat ik laatst te lang op mijn pizza heb moeten wachten, krijg ik een kortingscode t.w.v. €3,00 voor mijn volgende bestelling. Maar ik heb helemaal niet te lang op mijn pizza hoeven wachten! Nadat ik mijzelf herpakt heb, beantwoord ik de mail en leg nog één keer vriendelijk uit wat mijn probleem was. Binnen een dag beantwoordt Webcare medewerker Danique mijn mailtje: “Hi Ronald, Bedankt voor je bericht en wat vervelend dat er nog geen contact met je is opgenomen. Ik heb de franchisenemer een herinnering gestuurd. Hij zal zo snel mogelijk contact met je opnemen. Laat je mij weten of dit is gebeurd?” Van de franchisenemer heb ik nooit meer iets gehoord. Van Danique trouwens ook niet. Gelukkig hebben we sinds kort een prachtig nieuw pannenkoekenrestaurant in Vlaardingen. Twee weken na de opening konden ze daar de deur alweer sluiten. Moest van Mark Rutte. Je kan wel afhalen of laten bezorgen. Ze doen de pannenkoek dan netjes in een pizzadoos en schrijven er keurig op welke smaak er in zit. Ik was al niet zo van dat buitenlandse eten, maar voor mij wordt het voortaan pannenkoek in plaats van pizza. Pannenkoek van De Soete Suikerbol (www.suikerbol.nl). Een aanrader!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *